Eurovision song contest ikväll =)




Tänkte säga lite vad ja tycker om kvällens låtar i eurovision songcontest..
Efter som att finalen är ikväll 21.00...

Albanien - Tycker inte denna tjejen kan röra sig för 5 öre.. och i semifinalen undrade jag VAFAN hon hade på sig, undra vad hon bjuder på ikväll..
Armenien - Jag gillar detta som fan.. har lyssnat mkt på denna låten. Gillade den inte första gången så de kanske är en låt man måste lyssna in. Men en stor favorit
Azerbajdzjan -  Otroligt snygg tjej, Arash är svensk, vilket gör de roligt. Underbar låt.. Han sjunger inte så bra, MEN DE TAR HON LÄTT UPP MED SIN RÖST =) En favorit
Bosnien - Herzegovina - Denna gillar jag inte alls, och ja fattar tyvärr inte vad folk ser i den.
Danmark - Den är inte bra någon stanns, kasst framträdande. Tråkigt Danmark!
Estland - Tråkigt, tråkigt, tråkigt.. ja tycker inte de är något spciellt...
Finland -  Skön låt, inte när han sjunger, men annars.. haha (A) Han e HELT FEL UTE!
Frankrike - Lite som, snälla snälla snälla.. Och den gillade jag ju inte alls.. Väldigt känslig, men inget som ja tycker passa in här.
Grekland - Javisst, han e snygg... gör show & Bra låt.. så vrf inte ? Favorit för mig.
Island - Högt på min lista! Jättefin ballad och söt tjej.. favorit..
Israel - tycker inte detta hör hemma här. Men tror folk gillar de.. De handlar ju om fred.
Kroatien - Ja, jag gillar de faktiskt.
Litauen - Bra låt, härligt med piano. En stor favorit
Malta - Starkt, och en fin låt. Blir ritkigt rörd och får gåshud. En favorit.
Moldavien - Helt okej, 'Hora din Moldova' heter låten ... haha man blir glad av låten.
Norge - Jag själv gillar inte honom spciellt mkt, En trevlig show helt okej låt, och charmig.
Portugal - Nej, kommer ingenstanns enligt mig. haha Men andra gillar de säkert
Rumänien - Jag älskar denna låten, kan lyssna på den hur länge som helst... Hoppas de går bra för denna. En favorit..
Ryssland - För mig känns de som dom gav upp efter vinsten 08. HEMSKT! låten är kass och bara massa skrik.
Spanien - Detta gillar jag mkt, ja trodde vi skulle få se en mörk tjej mig långt brunt hår.. Blev förvårnad, men grymt fin är hon och en bra låt, fast bara i refrängen enligt mig. En favorit...
Storbritannien - Min mammas favorit, Själv hör jag bara samma mening om och om igen" it`S my time" det blir tråkigt.. Men fin tjej..
Sverige - Jag gillar inte sveriges låt alls detta året. SKÄMS tvärr =S vi får se hur de går.
Turkiet - Underbar, blir glad när ja hör detta.. En jätte vacker tjej som både kan sjunga och dansa =) En favorit.
Tyskland -  Gillar den fakstikt otroligt mkt, man gungar lätt med... En favoo.. Helt okej kille oxå ;)
Ukraina - Nejnejnej, Snygg tjej.. Bra refräng i låten.. MEN VAD HÄNDE MED VERSEN? ja blir trött på hennes dansande vid stegen.. Och de kan lätt bli överdrivet.. Gillar däremot mkt när hon spelar trummor.


**********

Förkortning av favorier -  Armenien, Azerbajdzjan, Grekland, Island, Litauen, Malta, Rumänien, Spanien, Turkiet

***********

Ha en jätte trevlig kväll =)



Kommentarer
Postat av: Karin

Armaniens låt var skit bra! :D

2009-06-11 @ 15:26:40
URL: http://karinviolanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0